Algemene voorwaarden

§1. Definities

1.1 Opdrachtnemer: Zorgeloos Verhuizen.

1.2 Opdrachtgever: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die diensten afneemt.

1.3 Opdracht: verhuiswerkzaamheden, transport, in-/uitpakken, montage/demontage, opslag, vervoer van goederen. Overeenkomst van opdracht, tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.

1.4 Goederen: de inboedel of items die verhuisd, vervoerd of opgeslagen worden.

1.5 Derden: een persoon of partij die geen direct onderdeel is van de overeenkomst. Hier vallen ook familieleden, vrienden en kennissen onder van opdrachtgever.

§2. Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en diensten van Zorgeloos Verhuizen.

2.2 Afwijkingen zijn alleen geldig wanneer deze schriftelijk zijn bevestigd door opdrachtnemer.

2.3 De opdracht wordt geaccepteerd wanneer de offerte schriftelijk, per e-mail of digitaal is bevestigd.

2.4 Offertes worden altijd exclusief heffingen, vergunningskosten, en/of belastingen opgelegd door de overheid opgesteld en verzonden.

§3. Offertes & Prijzen

3.1 Alle offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders vermeld. Offerte kan ten alle tijden worden ingetrokken, ook na acceptatie van opdrachtgever.

3.2 Offertes zijn gebaseerd op de informatie die door opdrachtgever is verstrekt.

3.3 Extra werkzaamheden die niet in de offerte zijn opgenomen worden in overleg uitgevoerd en aanvullend gefactureerd.

§4. Informatieplicht Opdrachtgever

4.1 Opdrachtgever moet juiste en volledige informatie verstrekken over omvang van de verhuizing, bereikbaarheid, looproutes, etages, parkeermogelijkheden en bijzondere goederen.

4.2 Wachttijd door foutieve of onvolledige informatie wordt in rekening gebracht.

4.3 Opdrachtgever is verantwoordelijk goed over te dragen aan opdrachtnemer indien een of meerdere stukken uit de inboedel niet volgens de daarvoor ingerichte deuren/ramen naar buiten kunnen. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk indien een meubelstuk niet via een deurpost/deurraam verhuist kan worden.

§5. Parkeren & Vergunningen

Opdrachtgever is verantwoordelijk voor parkeervergunningen en vrijhouden van laad- en loslocatie. Onvoorziene omstandigheden zoals verder lopen door personeel vanwege verhuiswagen die ver staat en eventuele meerwerk die hierdoor ontstaat is op last van opdrachtgever.

§6. Uitvoering van de Verhuizing

6.1 De verhuizing wordt uitgevoerd door professionele verhuizers volgens planning en met medewerkers van Zorgeloos Verhuizen.

6.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor het aanvragen van vergunningen en ontheffingen. Daar dien opdrachtgever voor te zorgen bijvoorbeeld bij het gemeenteloket. Indien dit niet is gebeurd en de opdracht niet uitgevoerd kan worden, kan de opdrachtnemer annuleringskosten verrekenen. Ook mag de opdracht worden geweigerd of vindt de opdracht plaats op het risico van de opdrachtgever. Indien er kosten uit komen door nalatigheid van de opdrachtgever, dan zullen deze kosten betaald worden door de opdrachtgever, ook als dit schade/kosten betreft van na de opdracht.

6.3 Opdrachtnemer mag werkzaamheden opschorten bij onveilige situaties denk aan hoge windkrachten en/of zware regenval.

6.4 Opdrachtnemer mag goederen weigeren die onveilig, verboden of onjuist verpakt zijn.

§7. Verpakking & Kwetsbare Items

7.1 Wanneer opdrachtgever zelf inpakt, is deze verantwoordelijk voor deugdelijk verpakken.

7.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade door slechte verpakking. (Overvolle dozen, zwakke dozen, onvoldoende of geen inpakmateriaal gebruikt)

7.3 Kwetsbare items moeten correct verpakt zijn.

7.4 Schilderijen en kunstwerken dienen goed te worden ingepakt, door middel van een professionele kunst/schilderij doos door opdrachtgever. Indien dit niet het geval is dan kan opdrachtnemer niet aansprakelijk worden gesteld voor schades en gebreken aan de schilderijen/kunstwerken ontstaan door de verhuizing.

7.5 Telvisies en beeldschermen moeten in een speciale beeldschermdoos of originele verpakking worden geplaatst door de opdrachtgever. Indien dit niet het geval is kan de opdrachtnemer niet aansprakelijk worden gesteld voor schades en gebreken aan de televisies/beeldschermen ontstaan door de verhuizing.

 

§8. Demontage & Montage

8.2 Demontage- en montagewerkzaamheden worden uitgevoerd volgens afspraken in de offerte.

8.2 Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor oude staat van meubels of fabrieksfouten.

8.3 Aanvullende montageverzoeken op de dag zelf indien mogelijk vallen onder meerwerk.

§9. Aansprakelijkheid & Schade

9.1 Opdrachtgever is verplicht ervoor te zorgen dat de omstandigheden zoals: locatie, parkeerplek, vervoerruimte, vergunningen en ontheffingen voor verhuiswagens zo te organiseren dat opdrachtnemer in staat is om de opdracht schadeloos en naar behoren uit te kunnen voeren.

9.2 Zorgeloos Verhuizen werkt uitsluitend met vakkundige verhuizers van Zorgeloos Verhuizen. Indien er tijdens de verhuizing andere dan het personeel van de opdrachtnemer meehelpen met het uitvoeren van de opdracht/verhuizing. Dan valt elke gemaakte of ontstane schade veroorzaakt door personeel of derden (derden kunnen zijn familieleden/vrienden van de opdrachtgever niet onder de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer.

9.3 Inboedel die door derden in de verhuiswagen worden geplaatst zijn niet verzekerd.

9.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade door slechte verpakking, slijtage, zelfbouwmeubels, of onjuiste informatie.

9.5 Een schadevergoeding kan nooit hoger zijn dan het totaalbedrag van de opdracht/verhuizing. Het eigen risico bedraagt ten alle tijden 250,- euro. Het eigen risico is voor rekening van de opdrachtgever.

9.6 De te verhuizen inboedel van de opdrachtgever dient veilig en transportwaardig verpakt te zijn door de opdrachtgever, tenzij anders overeengekomen is bijvoorbeeld: inpakservice door Zorgeloos Verhuizen) Een verhuisdoos diengoed ingepakt te worden zodat losse items en materialen elkaar niet kunnen beschadigen. Ook moet de doos niet te zwaar worden beladen.

9.7 Opdrachtgever mag onder geen beding aan schuldvergelijk doen. De factuur dient ten alle tijd worden voldaan, ongeacht er schade/gebreken zijn ontstaan gedurende de opdracht. Schade wordt achteraf geregeld.

9.8 Schade ontstaan aan trappenhuizen, planten, aquariums, dieren blijven uitgesloten van de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer. (Tenzij anders in de opdracht overeengekomen)

9.8.1In geval van schade/gebreken dient opdrachtgever ten allen tijden de originele bon/factuur te overhandigen. Indien de originele bon niet beschikbaar is dient de opdrachtgever bij de leverancier een waardebewijs op te vragen.

9.8.2 In het geval van takelen is het van belang dat het personeel van opdrachtnemer de hijsbalk kunnen gebruiken. Dit is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever. Takelen is ten alle tijden het risico van opdrachtgever. Alle schades ten gevolge van takelen zijn op rekening van de opdrachtgever.

9.8.3 Indien er bij de opdracht gebruik wordt gemaakt van een verhuislift, zowel verrijdbare aanhang verhuislift als verrijdbare vaste verhuislift en er schade ontstaat aan balkon, raamwerk, kozijnen etc. Dan geldt er een eigen risico van 250,- euro. Dit is voor rekening van de opdrachtgever. Dit eigen risico staat los van het eigen risico inboedel/verhuiswagen.

9.8.4 Schade moet binnen 48 uur worden gemeld. Zowel telefonisch als schriftelijk.

9.8.5 Opdrachtnemer kan ten alle tijden de overeenkomst beëindigen zonder dat enige schadevergoeding kan worden geëist in geval van overmacht, onveilige situatie, staking, lockdown, oorlog, mobilisatie. Overstromingen, rellen en andere natuurrampen.

§10. Transport & Gewicht

10.1 Opdrachtgever moet juiste informatie geven over gewicht en zware items.

10.2 Zeer zware items kunnen extra kosten meebrengen of geweigerd worden bij onveilige situaties.(tenzij specifiek overeengekomen)

§11. Betaling

11.1 Betaling dient contant bij aanvang van de opdracht voldaan te worden, tenzij anders overeengekomen.

11.2 Indien overeengekomen dat opdrachtgever per factuur kan betalen, dan dient dit binnen 5 dagen na factuurdatum te gebeuren.

11.3 Zakelijke klanten hanteren een betaaltermijn van 7 dagen na factuurdatum.

11.4 Bij uitblijvende betaling/verzuim worden incassokosten doorbelast. Evenals de eventueel gemaakte gerechtelijke kosten worden doorbelast naar opdrachtgever.

 

§12. Annulering & Wijziging

12.1 De overeenkomst van opdracht kan door beide partijen tussentijds worden beëindigd door opzegging met inachtneming van het herroepingsrecht van 14 dagen dat voor de opdrachtgever van toepassing is. 

12.2 In geval van annulering van de opdracht door de opdrachtgever na de termijn van de 14 dagen herroepingsrecht, worden er annuleringskosten in rekening gebracht, die voor 100% gelijk staan aan het offertebedrag. De opdrachtgever is verplicht deze te voldoen binnen 7 dagen na de annulering.

12.3 Indien een opdracht wordt geannuleerd door de opdrachtgever binnen 48 uur voor de aanvang van de opdracht, is de opdrachtgever verplicht om 100% van het totaalbedrag van de offerte te voldoen. De betaling van het volledige bedrag dient binnen 7 dagen na de annulering te worden voldaan.

12.4 Wijzigingen zijn mogelijk zolang er beschikbaarheid is.

§13. Overmacht

Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gevolgen van overmacht zoals files, weer, storingen, ziekte, natuurrampen of overheidsmaatregelen.

§14. Opslag (indien van toepassing)

14.1 Opslag geschiedt op eigen risico tenzij een opslagverzekering is afgesloten.

14.2 Opdrachtnemer mag goederen vasthouden bij openstaande betalingen.

§15. Privacy

15.1 Gegevens van opdrachtgever worden vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de opdracht.

15.2  Zorgeloos verhuizen verkoopt geen gegevens aan derden.

§16. Toepasselijk Recht

- Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.